Dette er en leder. Den er skrevet af et medlem af vores lederpanel og udtrykker Fyns Amts Avis' holdning. Dette er en leder. Den er skrevet af et medlem af vores lederpanel og udtrykker Fyns Amts Avis' holdning. Debat Svendborgskolen n SÅ INDGIK dog omsider Svendborgskolen og fornuften et ægteskab. Det har været den tænksomme svendborger til usigelig ærgrelse at se det flotteste byggeri i mange år på vore kanter stå tomt og ubrugt i så mange måneder, og måske har manglen på mere nærliggende løsninger spillet med, da man nåede til beslutning om at gøre skolen til sundhedscenter for Svendborg kommunes ansatte. At disses sygefravær er så stort og iøvrigt stigende, at de ligefrem skal gå i skole for at holde sig raske, kan måske overraske en og anden snæverttænkende. Men dem hører vi så sandelig ikke til. En skole for sundhed lyder slet ikke så tosset! Hvis man her kan lære at give tilværelsen bedre kvalitet, opfattet både fysisk og åndeligt. En slags ny højskole, hvor man kan give mennesker nye og livsbekræftende horisonter, der opruster den enkelte til at modstå hverdagens slitage. Går det godt med den skole, kan man helt sikkert forvente, at det ikke blot er Svendborg kommunes ansatte, der får denne mulighed, men at mange kommuner og måske private firmaer vil booke deres personale ind til helbredsforstærkende skolegang. - + Del artikel Del Del Print Kopiér link 01 jul. 2008 kl. 12:00 Annonce Svendborg For abonnenter Nyt liv på Klosterplads: Lisbeth åbner Retrobutik til sommer Svendborg For abonnenter SEF forventede overskud, men tabte 27 millioner: - Der er behov for forandring Svendborg For abonnenter Lille jubilæum i retten: 10. dom til 34-årig Det skete for mig For abonnenter Kathrine planlagde hemmeligt bryllup foran 12.792 mennesker: - Alt andet forsvandt Langeland For abonnenter Radikale får ny formand - trængte til fornyelse Sport For abonnenter KRFK satte tingene på plads mod Tved BK Svendborg For abonnenter Ny restaurant åbner i Frederiksgade: - Jeg har tænkt på det i flere måneder Ærø For abonnenter Fra Kina til Marstal: Kunstværk får fast plads på HF Ærø For abonnenter Ny højskole på vej på Ærø: Kendte profiler står bag Faaborg-Midtfyn Nyt liv i tidligere brillebutik: Det hedder sådan, fordi de er syv, der står bag det Annonce Faaborg-Midtfyn For abonnenter Hun overtager fars livsværk: - Det er angstprovokerende – men jeg er klar Svendborg Fynsk politiker hudflettes i avis: Anklages for at lyve Svendborg For abonnenter Bøde for at bruge gps under kørslen Langeland For abonnenter Ronney har lavet mad for Dronning Margrethe: Nu åbner han ny isbutik i Rudkøbing Annonce Svendborg Erik Bendorfs afløser fundet: Svendborg hapser kommunaldirektør fra Assens Faaborg-Midtfyn For abonnenter Annika kan besvime når som helst, men kommunen siger nej til faste hjælpere: - Det er omsorgssvigt Svendborg Stærkt år for Rasmus Brohave: Fordobler sin indtjening Langeland Ny biblioteksgårdhave indviet Svendborg Få hele overblikket: Her kan du tage til 1. majfest Annonce
Svendborg For abonnenter SEF forventede overskud, men tabte 27 millioner: - Der er behov for forandring
Det skete for mig For abonnenter Kathrine planlagde hemmeligt bryllup foran 12.792 mennesker: - Alt andet forsvandt
Faaborg-Midtfyn For abonnenter Hun overtager fars livsværk: - Det er angstprovokerende – men jeg er klar
Langeland For abonnenter Ronney har lavet mad for Dronning Margrethe: Nu åbner han ny isbutik i Rudkøbing
Faaborg-Midtfyn For abonnenter Annika kan besvime når som helst, men kommunen siger nej til faste hjælpere: - Det er omsorgssvigt