Annonce
Langeland

Trimmere hitter i Superbrugsen: Vil donere overskud fra salg af non-food til at støtte de lokale butikker

Uddeler Kim Behnfeld Jensen hjælper kunderne med at modvirke coronahår med salg af hårtrimmere. Og snart vil Superbrugsen bruge overskuddet fra salg og non-food til en kampagne for de lokale butikker i Rudkøbing. Arkivfoto: Anna Stærbo
Superbrugsen sælger masser af hårtrimmere, og der er i det hele taget godt gang i salget af non-food. Derfor har uddeler Kim Behnfeld Jensen besluttet at donere overskuddet fra non-food-salget til at promovere Rudkøbing og de små butikker.

Rudkøbing: I Superbrugsen i Rudkøbing vil man gerne hjælpe kunderne med at komme coronahåret til livs. Derfor er der tilbud på trimmere, fortæller uddeler Kim Behnfeld Jensen.

- Vi har altid fokus på at se godt ud. Jeg oplever ikke, at der bliver solgt mange sakse. Men der er ingen tvivl om, at hårtrimmere sælger bedre end normalt lige nu, siger Kim Behnfeld Jensen, der medgiver, at det kan være en udfordring at give kunderne, hvad de vil have, uden at det støder specialbutikkerne.

- Det er jo en hårfin balance at forsøge at servicere det, kunderne efterspørger, samtidig med at vi ikke træder vores kollegaer over tæerne. Og det prøver vi. Men hvis der er efterspørgsel på hårtrimmere, så prøver vi selvfølgelig at skaffe dem, siger han.

Annonce

Vil give tilbage til butikkerne

For et par uger siden, annoncerede Kvickly i Svendborg, at butikkerne ville bruge overskuddet fra januar og februar til lokal markedsføring af specialbutikkerne for at skabe ekstra liv i detailhandlen. Og nu melder Superbrugsen i Rudkøbing sig på banen med samme manøvre.

- Vi har besluttet at efterligne Kvickly, så det overskud, vi har på non-food varer i øjeblikket, fordi vores kollega-butikker har lukket, sender vi tilbage til byens butikker, siger Kim Behnfeld Jensen.

I samarbejde med Rudkøbing Handelsstandsforening planlægger Superbrugsen at lave en happening, når genåbningen er trådt i kraft for alle butikker.

- Vi vil gerne forsøge at skaffe kunderne tilbage til gågaden, og vi sætter fokus på at handle lokalt for at bakke op om de andre butikker, siger han.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce