Annoncørbetalt indhold

Stigende behov for unge håndværkere

”Velkommen til en fantastisk verden”

Håndværkersvenden og lærlingen bliver efterspurgt, når de mange bygge- og anlægsprojekter realiseres

Inspektør Fin Knudsen har beskæftiget sig med erhvervsuddannelser i 38 år. Det er gerne ham, der tager imod Syddansk Erhvervsskoles nye bygge og anlæg-elever.

”Velkommen. I har valgt en fantastisk branche - med fantastiske muligheder”, siger han så.

Fin Knudsen tænker ikke blot på, at de kommende malere, murere, tømrere, vvs-ere, struktører og snedkere bliver en eftertragtet arbejdskraft i takt med, at et stort antal byggeprojekter skal realiseres, og at branchens mange ældre faglærte går på pension.

Han har også i tankerne, at et håndværksuddannet menneske i et livslangt forløb optjener en indtægt, der sagtens kan matche akademikerens. Især da, hvis den faglærte håndværker videreuddanner sig.

Og det er der rig mulighed for. På baggrund af selve erhvervsuddannelsen kan for eksempel en tømrer eller murer umiddelbart læse videre til byggetekniker eller måske bygningskonstruktør. Og mange vvs- og energispecialister vælger at sætte kurs mod en uddannelse som energiteknolog eller installatør.

Ældre håndværkere forlader arbejdsmarkedet i stort antal de kommende år. Deres pensionering skaber gode jobmuligheder for næste generation.
Uddannelserne inden for Bygge og Anlæg medfører god løn, fine jobchancer og mulighed for at læse videre.
Et mindre byggeboom er på vej, og det indebærer behov for endnu flere faglærte håndværkere.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.