Annoncørbetalt indhold

Sådan kan du opnå en bedre søvn med blandt andet en topmadras

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Du har måske længe lagt mærke til, at din søvn ikke er så god, og du ville faktisk ønske, at den var bedre. Måske oplever du, at du ikke rigtigt kan falde i søvn om aftenen, og så kan du ligge i flere timer. Eller også kan det være, at du oplever, at du vågner mange gange, og det er bare som om, at du ikke rigtigt føler dit tilpas på dit soveværelse. Det er meget frustrerende, når du jo skal bruge soveværelset til at kunne lade op til dagen efter. Det er her, hvor du skal samle masser af energi, og det bliver meget svært, hvis du ikke kan sove. Men vi giver dig nogle råd til, hvordan du kan sove bedre.


Annonce

En topmadras

140x200 topmadras kan virkelig gøre en forskel for, at du sover bare en smule bedre om natten, og så er det nok også det værd. Det kan nemlig være, at du skal gøre noget ved din seng og undersøge mulighederne for at gøre det mere behageligt for dig selv, fordi det er jo kun din egen nattesøvn det går udover. Det kan også være frustrerende at tænke på, at du skal ud og undersøge mange nye ting, hvis du vil begynde at overveje, om du ikke skal ligge mere behageligt.


Men der kan være mange forskellige faktorer, der spiller ind på, hvorfor du måske ikke sover så godt, og det er værd at undersøge dem alle for at sikre sig, at du kan komme til at sove godt.


Din skærmtid

Hvis du ligger med din telefon lige inden, at du skal sove, kan det også være forklaringen på din svære nattesøvn. Man anbefaler nemlig ikke, at man ligger med sin telefon lige inden man skal sove, og der skal gerne gå noget tid, hvor man har været skærmfri, så hjernen er mere afslappet.


Det virker jo som en ting, som de fleste gør, hvor de lige tjekker de sidste ting, inden de går i seng. Men det kan virkelig være en god idé for dig at prøve at lade vær, fordi du har chancen for at opleve, at det hele bliver mere stille og roligt inde i dig, inden du skal sove.


Dit soveværelse

Det kan også være, at du skal lave flere ændringer ved dit soveværelse. Det kan jo være, at du på en måde har et forstyrrende element uden, at du overhovedet selv er bevidst om det. Hvis du har det, er det naturligvis en god idé at fikse det, og ikke bare lade det være på den måde.


Du kan måske prøve at kigge rundt og se, om du evt. har et lidt rodet soveværelse? Måske er der mange ting, og de mange ting kan sådan set godt stresse dig uden, at du helt selv vil stå ved, at de stresser dig. Dog er der mange grunde til, at det er en god idé at sørge for, at soveværelset er et rum, hvor du kan slappe af. Det er her, hvor du alligevel bruger mange timer, fordi du sover her, så du skal helst også have det godt i de timer.


Læs en bog

Hvis du skal begynde at have skærmfri tid, kan du finde på nye måder, hvorpå du kan gøre dig selv træt. En af mulighederne, er at læse en god bog. Det kan også være, at du længe har tænkt på, at du gerne vil begynde at læse, men vi føler aldrig rigtigt, at vi har tid til det i vores hverdag. Hermed har du en oplagt mulighed for at tage chancen og forsøge at gøre dig bedre til det, når du skal sove.


Fordelen er jo, at det erstatter din telefon, så du måske nemmere også kan vænne dig af med den. På den måde, får du også afslappet din hjerne på en anden måde, og du bliver sikkert også træt, da man nemlig også plejer at blive det. Hvis du sover meget uroligt, og du oplever, at du vågner mange gange, kan du blot lade din bog blive i nærheden. Når du vågner og oplever, at du bare ikke kan sove igen, så kan du læse i din bog for at gøre dig selv træt igen. Der er nemlig mange mennesker, der ikke bare kan lægge sig ned og falde i søvn, og du er måske en af dem.


Yoga

Det kan også være, at du skal udforske yoga, der generelt kan give dig mere nærvær og gøre dig mere afslappet. Det kan også hjælpe dig, når du skal til at sove, så du reelt føler, at du er mere afslappet i din krop. Det er også godt at have bevæget sin krop i løbet af dagen, og det behøver slet ikke at være vild motion.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.