Annoncørbetalt indhold

På trods af Corona: Derfor stiger efterspørgslen på algerens

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Coronakrisen har ramt hårdt mange steder, herunder særligt i det private erhvervsliv. Alt fra nedlukninger til den generelle frygt for corona har ramt mange firmaer, butikker og andre erhvervsdrivende hårdt. Trenden gælder mange forskellige erhverv og har domineret nyhederne i årets løb, men ikke alle har lidt lige så meget under coronaen.


På fyn og andre steder har algerensningsfirmaer i det forgangne år haft virkeligt gode dage. Faktisk har efterspørgslen på algerens set en ret betydelig stigning fra 2019 til 2020. Men hvorfor oplever en branche som algerensningsbranchen fremgang i en tid hvor så mange andre har problemer, og hvad skyldes den øgede efterspørgsel?


2020 – ikke så ringe endda


Mens samfundet på Fyn såvel som i resten af landet har lidt under corona-pandemien og de følgende samfundsnedlukninger, har algerens haft gode kår. Hvor andre brancher har været tvunget i knæ og måttet være afhængige af hjælpepakker, er det gået virkelig godt for mange i algerensningsbranchen.


En del af dette kan selvfølgelig tilskrives, at arbejdet med rensning af alger foregår udenfor og meget nemt kan udføres med forsvarlig afstand til andre folk, men dette forklarer dog ikke alt. Faktisk forholder det sig sådan at selve efterspørgslen på algerens set en stigning fra 2019 til 2020 noget der ikke kan forklare at arbejdet kan udføres med social afstand nemmere end andet.


Fart på hjemmefronten


Der er nok ikke blot én årsag til den øgede efterspørgsel på algerens. Alligevel er der dog nogle ting der skiller sig ud og giver god mening i forhold til hvorfor coronaen har bragt øget efterspørgsel. Mange peger på at de mange hjemsendelser og hjemmearbejde kan have haft en stor effekt på folks øgede eftersprøgsel på en god algerens.


Hos det lokale algerens firma i Odense, mener man, at den øgede tid i hjemmet har gjort folk mere opmærksom på eventuelle problemer med deres bolig og generelt bidraget til en øget interesse i forskellige boligprojekter. Mange har desuden også oplevet mere tid til sådanne boligprojekter, både som resultat af hjemsendelser, men også som resultat af manglende muligheder for at gå ud og opleve ting.


Ferie på terrassen


En anden, men relateret årsag til at flere vælger at få en algebehandling har med vores ferier og gøre. 2020 gav kun et kort vindue med mulighed for at rejse ud af landet, og selv i det valgte mange at blive hjemme. Dette har indflydelse på algerens på to måder.


For det første bidrog det til den ovennævnte dynamik, at mange havde mere tid hjemme, hvilket både gjorde dem opmærksom på diverse problemer i boligen, men også gav dem tid til at gå i gang med projekter der kunne fixe dem. Desuden gav udsigten til hjemmeferie et ekstra incitament til at shine for eksempel terrassen op.


For det andet gav de manglende ferier lidt råderum i budgettet til at få fixet ting. En ferie er hurtig dyr så ved blot at bruge nogle af pengene man havde tænkt at bruge på rejser, kan man nå langt med en algerens.


Igen og igen


Samtidig med at coronaen har givet efterspørgslen på algerens et boost, har mange også fået øjnene op for fordelen ved såkaldte abonnementsordninger hvor et algerensningsfirma kommer igen med jævne mellemrum, og sørger for at holde terrassen eller tager ren og pæn. Dette er der nemlig en række fordele med.


For det første kan du aldrig helt slippe væk med alger, men det er mere effektivt at forebygge, end at vente på at de kommer og så fjerne dem. Derfor er en abonnementsordning typisk mere effektiv. Dette blandet med at du ofte kan få gode tilbud på abonnementer fremfor hvis du ordner det fra gang til gang har været med til at gøre abonnementsordninger ganske populære.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.