Annonce
Erhverv

Matas får en makeover: De velkendte striber i nye klæder skal hive kunder i butikken

Torsdag aften arbejdede medarbejderne hårdt på at få butikken klar til åbning. Foto: Charlotte Sølling Skovbølling
Matas i Dalumcentret i Odense kommer fra fredag til at tage sig noget anderledes ud, end kunderne er vant til, med blandt andet nye betalingsmuligheder og flere sanseoplevelser Det er en del af en ny strategi, der skal øge butikkædens omsætning.

Det er ikke længere nok at have gode produkter, fine butikker og kompetente ansatte bag disken. Det har Matas måttet sande, og derfor skal de fysiske butikker have et ansigtsløft. Det har koncernen afsat 600 millioner kroner til. Matas har efter nogle svære år ellers haft mest fokus på at øge omsætningen på nettet og er også lykkes godt med det, viste seneste regnskab.

Kunderne, Matas lever af, har ændret adfærd i løbet af de sidste 20, 10 eller bare fem år. Det fortæller Matas’ kommunikationschef, Klaus Fridorf.

- Vi har en strategi om at være til stede både online og fysisk. Kunderne stiller nogle andre krav. Man forventer mere, når man kommer ned i en butik, og det her er vores bud på, hvordan fremtidens butikskoncept skal se ud.

Annonce
Den ombyggede butik i Dalumcentret byder de første kunder velkommen kl. 9.30 fredag morgen. Foto: Charlotte Sølling Skovbølling

Flere sanseoplevelser

Et større sortiment, der blandt andet tæller mærkerne Miild, Sandstone og Filorga, en inspirerende indretning og et mere fleksibelt betalingssystem, hvor man kan betale direkte ved materialisten på gulvet, er nogle af de tiltag, der er blevet gjort som en del af det nye butikskoncept, der skal få omsætningen i Matas’ butikker til at vokse, blandt andet i Matas i Dalumcentret.

- Butikken er delt op i kategorier. Alt inden for hår findes i én kategori. Al hudpleje, dyr som billig, i en anden. Det samme gælder makeup. Det gør, at det bliver meget nemmere for kunderne at navigere i, siger butikschef i Dalumcentrets Matas, Charlotte Sølling Skovbølling.

Hun fremhæver desuden, at der bliver en sansebar med nye dufte, at der bliver et område, hvor man kan få lagt makeup, og at der i det hele taget bliver mere fokus på sanseoplevelser.

- Vi vil meget gerne bruge mere tid på vores kunder. De kan komme ind og føle, mærke og røre ved produkterne. Så det er en af de store forskelle, at vi får mere tid til rådgivning og vejledning, siger hun.

Matas Life i Dalumcentret åbner fredag klokken 9.30 og er nummer to af sin slags i Odense, hvor der i forvejen ligger en i Rosengårdcentret. Der er indtil videre 26 Matas Life på landsplan, og Matas har 271 butikker i Danmark.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Svendborg For abonnenter

Se billeder fra statsminister-visit: Skoledreng krævede svar om organdonation

Svendborg

Statsministerbesøg i Svendborg: Spørgelystent publikum holdt Frederiksen til ilden

Annonce