Annoncørbetalt indhold

Markedet for træningsbolde er bredere, end du tror

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Træningsbolde kan hjælpe dig med et væld af forskellige øvelser. Balancetræning er nok det mest typiske, men også mavetræning, coretræning med supplerende træningselastikker samt pilates kan fremhæves.

Bolde er til at finde på flere former og størrelser, så du bl.a. kan finde en træningsbold på 65 cm i diameter til dig, der er ca. 170-185 cm, eller en større eller mindre.


Find vidt forskellige bolde til træning

Er du nysgerrig efter at se, hvad markedet inden for træningsbolde byder på, kan du få et godt indtryk heraf ved at tjekke udvalget inde på https://www.billig-fitness.dk/, hvor de både har klassiske træningsbolde, men også pilatesbolde, massagebolde, massagetræningsbolde, balancebolde, reaktionsbolde og pumper til oppustelige bolde. Du kan finde lige netop den, der passer dig.


Træningsbolde kan anvendes til et væld af øvelser og funktioner – læs mere om det herunder.


Træn mave og ryg med en pilatesbold

Pilatesbolde er primært møntet på brug i balancetræning, da deres diameter ofte er noget snæver sammenlignet med almindelige træningsbolde. Dette udelukker dog ikke deres brug som led i øvelser, der træner mave og ryg. Ved siden af det lærer du ved brug af pilatesbold at indtage en sund positur, hvilket med tiden vil falde dig naturligt. Desuden øger de komfort.

Når du så har brug for at pumpe din pilatesbold op, kan du bruge en pumpe til træningsbolde.


Løsn op i blodomløbet med massagebolde

Massagebolde har en overflade fyldt med hårde eller semihårde dupper. Deres funktion er, at du ved at køre dem over huden og bruge dem til at massere dig selv eller en partner med kan stimulere blodomløbet og løsne op i muskelspændinger. Hvor massagebolde typisk har en beskeden diameter på under 10 cm, kan du finde massagetræningsbolde i en større skala.


Balancebolde er perfekte til armbøjninger

Balancebolde er gode til genoptræning, og ved deres design adskiller de sig fra de almindelige træningsbolde ved at have én oppustelig halvdel af hårdt gummi, mens den anden halvdel er af tykt plast og kan stå på gulvet uden at rulle. Af den grund er balancebolde også fantastiske til armbøjninger med balancetræning, da der ikke er risiko for, at du skubber din bold fra dig.


Reaktionsbolde til hastighedsøvelser

Reaktionsbolde har nichebrug, men er nemme at kende med deres molekyleagtige form. Du bruger en reaktionsbold til reaktionstræning, hvor du trækker på gummiboldens evne til at hoppe. Hastighedsøvelser kan du også lave med den, hvilket gør træningsfremskridt målbare.


Reaktionsbolde skal ikke pumpes op, men er lige til at træne med.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.