Annonce
Svendborg

Lokaldebat: Omdan den nedslidte Svendborg-Odense- jernbane til en moderne busbane

Svendborgbanen. Svendborg Station. DSB. Banedanmark.
Annonce

Læserbrev: Farcen om Svendborgbanen er nu komplet: der er defekte tog, defekte skinner, defekte togfører, defekte signaler, defekte bomme, defekte toiletter og nu senest også defekte passagerer, der nærmest har opgivet togets eksistens.

Løsningen af situationen er dog nem og lige til: Samtlige skinner fjernes på banen mellem Svendborg-Ringe-Odense, og i stedet skal der lægges asfalt på hele strækningen.


Løsningen af situationen er dog nem og lige til: Samtlige skinner fjernes på banen mellem Svendborg-Ringe-Odense, og i stedet skal der lægges asfalt på hele strækningen.

Uffe Kjærø


Fremtidig skal der indsættes busser på den nu asfalterede jernbanestrækning og på morgen- og eftermiddagsafgangene kan busserne endda køre med 15 minutters drift. Passagererne slipper for aflysninger, og DSB behøver ikke længere at finde på begrundelser for, hvorfor Nyborg-Vejle-strækningen ”spiser” en del af de togfører, der ellers skulle have kørt Odense-Svendborg.

Fordelen ved den asfalterede togtrace er også, at man ingen trafikproblemer har på strækningen (trafikproblemer har de almindelige bybusser allerede i massivt omfang i dag– da disse kører på det eksisterende vejnet, for eksempel rundt i Odense centrum. Endelig kan banestrækningen også benyttes af ambulancer, der ikke skal ud i trafikken – men nu kan køre direkte til Odense Universitets Hospital med akutte patienter fra hele Sydfyn/Langeland via banestrækningen.

Velkommen ombord i de nye banebusser – vi kører til tiden: hver time, hver dag, hver morgen, hver eftermiddag, hver uge, hver måned.

Ses vi i øvrigt om et års tid i de nye togbusser. Velkommen ombord!

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
CORONAVIRUS

Live: Smittetilfælde kan spores til minkfarme - over en million mink skal aflives

Annonce