Annonce
Danmark

Kunde låst inde i jem og fix bad om hjælp på Facebook: - Jeg blev væltet af kommentarer

Jem og Fix i Hedensted åbnede i 2014, men det er så vidt vides første gang, en kunde er blevet låst ind i butikken. Arkivfoto
Onsdag aften blev en kunde efterladt i jem og fix i Hedensted, mens personalet gik hjem. Han bad om hjælp på Facebook og blev væltet over ende af over 300 kommentarer.

Hedensted: Velalagan Thambirajah fik sig noget af en oplevelse, da han onsdag aften skulle et smut i jem og fix i Hedensted.

En butik, som manden fra Hedensted kender rigtig godt. Han ankom til butikken på Vejlevej 10 minutter i syv.

- Personalet var ved at køre varer ind, og jeg spurgte, om de var ved at lukke. Det svarede de ja til, og jeg sagde, at jeg nok skulle skynde mig, forklarer Velalagan Thambirajah.

Han skulle have nogle brædder, som han skulle hente i butikkens gård.

- Det tog lidt længere tid, end jeg havde regnet med, men to-tre minutter over syv kom jeg hen til porten, der adskiller gården fra butikslokalet, men den var låst, forklarer Velalagan Thambirajah.

Annonce
Hvis jeg ikke havde haft min telefon, havde jeg ikke vidst, hvad jeg skulle gøre.

Velalagan Thambirajah

Tog det roligt

Han tog det rimelig roligt, fordi han regnede med, at han nok skulle komme ud, og heldigvis havde han sin telefon med sig. Han ringede derfor til politiet, som prøvede at finde frem til nogen, der kunne komme og lukke ham ud. De fandt frem til et vagtselskab, der kunne komme inden en time.

- Men mens jeg ventede, skrev jeg på Facebook-siden Det Sker i Hedensted, om der var nogen, der kendte nogen, der arbejdede i butikken, så jeg kunne blive lukket hurtigere ud, forklarer Velalagan Thambirajah, der undervejs oplevede, at alarmen gik.

Og det næste der skete, overraskede ham helt vildt. Det væltede nemlig inde med kommentarer, i skrivende stund over 300, som både viste medfølelse med ham og morede sig lidt over hans situation.

- Mine venner, mine ansatte og alle mulige begyndte at ringe og skrive til mig på messenger, det var helt vildt, siger Velalagan Thambirajah med et grin.

Personalet kom

Der gik heller ikke mange minutter, inden nogen skrev til ham, at der var personale på vej, og en brandmand tilbød endda i spøg, at de ville komme og hjælpe ham, hvis han trykkede på brandalarmen.

Andre morede sig over, at han hverken behøvede at mangle en sovepose til at sove i eller mad, for der var is i fryseren.

Lidt over otte kom en medarbejder fra jem og fix og låste Velalagan Thambirajah ud.

- Jeg blev bagefter ringet op af regionschefen fra jem og fix, der undskyldte og sagde, at der var tale om en menneskelig fejl, siger Velalagan Thambirajah med et smil, der afslører, at han måske også selv synes, at hele miseren var ret sjov.

Velalagan Thambirajah kunne derefter skrive til de mange, som havde kommenteret hans første opslag, at han var kommet ud.

Du kan se Facebook-tråden her.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Jubilæum For abonnenter

Fra billettering og klingende mønt til digitalt rejsekort: For halvtreds år siden kørte Kjeld Uhrenholt sin første bus

Annonce