Annonce
Ærø

Færgernes nye hjemmeside er renset for unødig information

Færgedriektør Keld Møller fortæller, at man med den nye hjemmeside har villet give brugerne en enklere indgang til bookingsystemet. Arkivfoto
Ærøfærgerne har fået ny hjemmeside. Færgedirektør Keld Møller forklarer, at man har villet luge ud i alle de mange, forvirrende informationer, der efterhånden havde hobet sig op på den næsten ti år gamle, tidligere hjemmeside.

Ærø: Det er et helt nyt digitalt ansigt, der møder kunderne, når de klikker sig ind på Ærøfærgernes hjemmeside. Www.aeroe-ferry.dk har fået en overhaling, der skal gøre det nemmere for brugerne at finde frem til det, der har brug for.

- Vi havde bedt designeren, der har lavet den nye side, om, at det blev en mere enkel side, man som kunde kom ind på. Den gamle var blevet meget overfyldt og svær umiddelbart at finde rundt på, og så skulle den være bedre tilpasset telefoner og tablets, fortæller færgedirektør Keld Møller om grunden til, at man har valgt at skifte den omkring ti år gamle hjemmeside ud med en ny.

- Den gamle havde vi selv lavet, og vi er altså ikke designere, siger Keld Møller med et grin.

- Men den fungerede og har kørt i 8-10 år, problemet med den var bare, at vi hele tiden fyldte ovenpå, når der kommer nye bookingmuligheder, og til sidst var den noget uoverskuelig.

Færgedirektøren forklarer, at man med den nye hjemmeside har prøvet at barbere antallet af informationer, der møder den almindelige bruger, ned.

- Vi ville gerne have bookingen frem, og det er det første, der møder folk, når de kommer ind på den. Som helt ny kunde er der bare én knap, der møder en, og så klikker man sig ind derfra. Vi har også skåret ned på mængden af information ved at vi på oversigten over afgange i løbet af dagen fjerner dem, der er sejlet, så man ikke bliver mødt af flere afgange end dem, man kan booke sig ind på, forklarer Keld Møller.

De mange funktioner, der ligger bag den enklere forside er færgedirektøren sikker på, ærøboerne hurtigt skal finde ud af at finde, bruge og sætte bogmærke ved.

- Men turisterne skal også have det nemt, siger han.

Han understreger, at den nye hjemmeside samtidig også er designet til at kunne håndtere de kommende, elektroniske billetteringsformer, som man gennem nogle måneder har testet af på kommunens ældre- og sundhedsafdeling, hvor det er muligt månedligt at samle fakturaer for de gange, man har benyttet færgerne.

- Det er for at gøre det lettere for vores kreditkunder, som kommunen og de større vognmænd, så de ikke skal sidde og tælle billetter op og finde ud af, hvem der nu har ti-turskortet. Her bliver det muligt at logge sig ind og månedligt se detaljeret hvor meget man har benyttet færgerne, fortæller Keld Møller.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fodbold

Milano venter på Eriksen-pressemøde

Læserbrev

Debat: Tak for kaffe og fredspibe

Læserbrev: "Når jeg beskriver, at jeg i et spil bowling bliver væltet som en af keglerne, så er dette kun et billede på, at der kom et friskt pust udefra og absolut intet andet. Jeg kan kun beklage, hvis nogen har misforstået mit budskab, der er intet personligt i det, og det er ikke bare noget, jeg siger, for sådan er jeg ikke." Dette står i dag, fredag, i Per K. Kristensens læserbrev. Jeg vidste godt, at det var det, Per mente. Men jeg valgte med vilje at misforstå den, med det formål at vise, at vil man misforstå, så misforstår man. Derfor er det så vigtigt, at man bruger den korrekte retorik, når man vil ud med et budskab. Jeg tænkte i går aftes, torsdag, at jeg i dag, fredag, ville gribe knoglen og ringe til Per. For at lade ham vide, at jeg selvfølgelig godt var klar over, at han ikke mente min fysik, når han skrev bowlingkugle. I morges, idet jeg læste Pers læserbrev, tikkede en sms ind, om at Per gerne ville tale med mig. Jeg ringede til Per. Tror faktisk, at en af de første ting, jeg sagde var: "Se du kan jo godt". Med henvisning til dagens læserbrev. Per og jeg aftalte at mødes over en kop kaffe. Den har vi drukket i eftermiddag. Vi fik en rigtig god dialog, om hvor vigtigt det er at passe på brugen af jargon og ironi, for vi læser ikke alle ens. For Per var det vigtigt, at understrege over for mig, at han på ingen måde havde tiltænkt at bowlingkuglen skulle henvises til min fysik. Men at jeg var kommet ind fra sidelinjen og lagt dem ned. Jeg kender Per og ved, at han aldrig ville nedlade sig selv på dette niveau. Per og jeg talte om, at vi på en måde havde taget Peter Fröhlich råd til os. Vi tog dog ikke en kop kaffe med en politiker. Men med hinanden. Til kaffen serverede jeg en fredspibe (lakridspibe). Inden vi skiltes, med humøret i top, måtte jeg lige pointere over for Per, at jeg altså havde flere huller end en bowlingkugle. Per og jeg kunne have valgt at lade vores debat køre i avisen, men vi gik begge til hovedet i stedet for røven. Det respekterer jeg Per rigtig meget for. Han kunne have fortsat bag sin skærm, men han rækkede hånden ud til en dialog. Det var der andre som kunne lære af. Så hvad har jeg så lært af alt dette? Jo, en kop kaffe og lakridspibe kan faktisk skabe dialog og forståelse.

Annonce