Annonce
Ærø

Færgernes nye hjemmeside er renset for unødig information

Færgedriektør Keld Møller fortæller, at man med den nye hjemmeside har villet give brugerne en enklere indgang til bookingsystemet. Arkivfoto
Ærøfærgerne har fået ny hjemmeside. Færgedirektør Keld Møller forklarer, at man har villet luge ud i alle de mange, forvirrende informationer, der efterhånden havde hobet sig op på den næsten ti år gamle, tidligere hjemmeside.
Annonce

Ærø: Det er et helt nyt digitalt ansigt, der møder kunderne, når de klikker sig ind på Ærøfærgernes hjemmeside. Www.aeroe-ferry.dk har fået en overhaling, der skal gøre det nemmere for brugerne at finde frem til det, der har brug for.

- Vi havde bedt designeren, der har lavet den nye side, om, at det blev en mere enkel side, man som kunde kom ind på. Den gamle var blevet meget overfyldt og svær umiddelbart at finde rundt på, og så skulle den være bedre tilpasset telefoner og tablets, fortæller færgedirektør Keld Møller om grunden til, at man har valgt at skifte den omkring ti år gamle hjemmeside ud med en ny.

- Den gamle havde vi selv lavet, og vi er altså ikke designere, siger Keld Møller med et grin.

- Men den fungerede og har kørt i 8-10 år, problemet med den var bare, at vi hele tiden fyldte ovenpå, når der kommer nye bookingmuligheder, og til sidst var den noget uoverskuelig.

Færgedirektøren forklarer, at man med den nye hjemmeside har prøvet at barbere antallet af informationer, der møder den almindelige bruger, ned.

- Vi ville gerne have bookingen frem, og det er det første, der møder folk, når de kommer ind på den. Som helt ny kunde er der bare én knap, der møder en, og så klikker man sig ind derfra. Vi har også skåret ned på mængden af information ved at vi på oversigten over afgange i løbet af dagen fjerner dem, der er sejlet, så man ikke bliver mødt af flere afgange end dem, man kan booke sig ind på, forklarer Keld Møller.

De mange funktioner, der ligger bag den enklere forside er færgedirektøren sikker på, ærøboerne hurtigt skal finde ud af at finde, bruge og sætte bogmærke ved.

- Men turisterne skal også have det nemt, siger han.

Han understreger, at den nye hjemmeside samtidig også er designet til at kunne håndtere de kommende, elektroniske billetteringsformer, som man gennem nogle måneder har testet af på kommunens ældre- og sundhedsafdeling, hvor det er muligt månedligt at samle fakturaer for de gange, man har benyttet færgerne.

- Det er for at gøre det lettere for vores kreditkunder, som kommunen og de større vognmænd, så de ikke skal sidde og tælle billetter op og finde ud af, hvem der nu har ti-turskortet. Her bliver det muligt at logge sig ind og månedligt se detaljeret hvor meget man har benyttet færgerne, fortæller Keld Møller.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Coronavirus

Live: Styrelse slår fast - skoler bør aflyse alle lejrskoler og klassefester

Annonce