Annonce
Ærø For abonnenter

De korslagte armes aften: Ærøboer brokkede sig til det sidste over cykelsti

Susanne Bramstrup (stående til venstre) mener, at Lennart Mogensen og de andre politikere kunne have sparet sig selv for en aften med brok, hvis de havde inddraget borgerne i arbejdet med cykelstien. - Jeg forstår ikke, de gider, sagde hun efter mødet. Foto: Peter Becher Damkjær
Tirsdag aften fik en række irriterede ærøboer lejlighed til at lufte deres frustrationer over den kommende cykelsti, der skal forbinde Marstal med Dunkær. Et projekt, som de synes har manglet borgerinddragelse, og som de gerne ville have haft større indflydelse på.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Debat: Der findes nogle lette løsninger til trafikproblemet i Ærøskøbing

Læserbrev: Desværre ser det ud til, at det er politikerne, der ikke har fået beskeden. Håndhævelsen af 2-timers-parkeringsreglen har modsat virkning end tilsigtet. Det øger faktisk antallet af biler i Ærøskøbing centrum. Lige nu er de fleste parkeringer i gaderne besat af lokale biler, der kun flytter sig lejlighedsvis. Hvis man forestillede sig, at disse tvinges ud, samtidig med at man opretholdt 2-timers-reglen, ville pladserne blive tilgængelige for turister, der altid desperat søger plads. Udskiftningen i biler til de tilgængelige pladser ville på denne måde stige, fordi hver anden time (i modsætning til nu) vil en bil skulle forlade pladsen og en ny komme til. Hele problemet forværres af den utilstrækkelige skiltning, når man kommer ind til den gamle bydel, og især når man kommer af færgen - i stedet for at henvise de besøgende til de vigtigste parkeringspladser (Pilbækken og Kommunen / Det gamle postkontor), bliver bilerne ledt ind imod centrum. Der findes nogle lette løsninger til trafikproblemet i Ærøskøbing, hvor især bedre skiltning er en af dem - men håndhævelsen af 2-timers-reglen var aldrig en af dem.

Danmark

Live: FN-klimatopmøde udskudt på grund af coronavirus

Annonce