Annoncørbetalt indhold

Danmarks Sundeste Arbejdsplads 2020

Annonce

Dette er sponseret indhold

Hvad er sundhed på arbejdspladsen? Handler sundhed kun om, hvor mange skridt man går, og hvor grønt man spiser? Eller er sundhed mere end summen af kalorier indtaget og brugt? Når der hvert år bliver afholdt Danmarks Sundeste Arbejdsplads, dyster virksomheder på tværs af brancher, størrelser og regioner om, hvem der er sundest. I 2020 vandt det fynske Morningtrain titlen og æren af at kunne kalde sig Danmarks sundeste. Men hvad adskilte dem fra de andre deltagere, og hvad var det, ekspertjuryen havde hæftet sig ved, da de udvalgte netop dem blandt de fem regionsvindere?

Først bliver stemmerne kastet. Virksomhederne tilmelder deres sunde initiativ. Herefter er det du, jeg og alle os, som har lyst, som går ind det officielle website og stemmer. Hvem synes vi fortjener at vinde? Når stemmerne er kastet, bliver regionsvinderne kåret. Fem regioner giver fem vindere, og bare det at få denne anerkendelse er virkeligt stort og flot. Herefter skal den professionelle jury i gang. Juryen vurderer de fem regionsvindere og bruger små to uger på at vælge den endelige landsvinder - virksomheden, der kan kalde sig Danmarks sundeste for et år.

Det var altså det fynske webbureau Morningtrain, der løb med sejren i maj 2020. Normalt når man tænker web eller IT, kan man nok ikke lade vær med at tænke en smule på nørder. Den type mennesker, hvor fritid og arbejde smelter sammen, og hvor arbejdet også er hobbyen. Eller hvor man i hvert fald logger ud af arbejdsprogrammerne og ind i e-sportsverdenen. Og det er også til en vid grad sandhed i Morningtrain, men ejerne og lederne har været meget opsatte på også at skabe fritidsaktiviteter og fællesskab om andet end den virtuelle verden.

Hver måned arrangerer firmaet events for deres ansatte. Arrangementer og aktiviteter, der har til formål at skabe et godt socialt miljø ved at være sammen uden for kontoret og i andre rammer end de vante. Virksomhedens ansatte har spillet golf, været til floorball-turnering, spillet brætspil, været i sommerhus, skudt med bue og pil og taget i byen sammen. Jo jo, de har da også en LAN-aften en eller to gange om året, men hovedfokus er at være sammen om andet end det virtuelle.

Udover de månedlige sociale events bliver medarbejderne to gange om ugen tilbudt sportslige aktiviteter. Hver onsdag er det muligt at starte dagen med fælles sport. Medarbejderne mødes i en lokal sportshal og spiller alt fra floorball til ultimate eller stikbold. Her varierer sporten, men fokus er, at det skal være sjovt, og de skal have pulsen op. Udover onsdag morgen er det også muligt at være med på firmaets fodboldhold, der hver mandag spiller bold og træner konkurrencegenet.

Juryen til Danmarks Sundeste Arbejdsplads lagde vægt på at lige præcis denne virksomhed fortjente at vinde prisen for året sundeste, da de både have stort fokus på det mentale og det fysiske. Men især virksomhedens fokus på det sociale og kammeratskabet blev fremhævet, da lige præcis disse ting er med til at mindske stress og sygefravær på en arbejdsplads. At virksomheden emmede af en holdånd og god og gennemtrængende kultur omkring det at hjælpe hinanden og være et team, trak bestemt heller ikke ned.

Hvert år kan en dansk virksomhed vinde æren og retten til at kalde sig Danmarks sundeste. De skal blot tilmelde deres initiativ, og så er det op til alle os - og i sidste ende juryen - hvem der løber med titlen. For nu kan man inspireres af Morningtrains initiativer og måske tage noget af det, de gør med sig ind i sit eget firma eller på sin arbejdsplads.

Dette er sponseret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.