Annonce
Langeland

Borgerinddragelse på Langeland: Tre meninger

- Langeland har rigtigt mange aktive borgere, og alt hvad der kan fremme dialogen, skal hilses velkomment. Så kan vi måske få endnu flere til at være aktive. Nu er vi inde i sparetid, og det her er ikke en SKAL-opgave for kommunen, men en KAN-opgave, som kommunen altså ikke har pligt til at udføre. Det gør dog ikke dialogen mindre vigtig, og de 1.200 ansatte i Langeland Kommune vil kunne få masser af tips og råd til de mange opgaver, som skal løses, siger Jesper Ansbæk. Foto: Michael Lorenzen
Annonce

Der er forskellige meninger om, hvad borgerinddragelse er og skal kunne. Her giver nogle af deltagerne fra sidste uges møde i regi af Borgerinddragelsesudvalget deres holdning til kende.

- Inddragelsen kan blandt andet handle om, at man opdager et problem og selv foreslår det løst. Aktuelt har jeg set behovet for slisker på fortovet af hensyn til dem, som bruger rollator, så de hurtigt kan få denne op og ned. Og ellers mere generelt synes jeg, at kommunen skal oprette en fysisk postkasse til dem, som har ideer og ikke er digitale, og så en elektronisk. Her kan folk komme med ideer m.m., og kommunen kan så eksempelvis svare én gang om måneden, siger Jytte Frederiksen. Foto: Michael Lorenzen
- Det er rigtigt spændende, hvad der nu kommer til at ske i det videre forløb, og det er helt på sin plads, hvis det lokale demokratiudvalg til sin tid selv kommer til at definere sin rolle, siger Hanne Østergaard. Foto: Michael Lorenzen
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Bagsiden

Pletskud: Udvidet borgerservice

Svendborg

Flere indbrud i virksomheder: Tyv smurte ketchup, kartoffelsalat og marmelade på vinduer

Annonce