Annonce
Fyn

Avisens kampagnevinder nummer syv er selv butiksansat: - Jeg synes, man skal vise, at man bakker op

Michelle Svendsgaard fra Assens, som blev den syvende vinder af avisens kampagne "Sæt pris på din by", ses her sammen med sin treårige søn, Vincent. Privatfoto
Michelle Svendsgaard fra Assens arbejder i Jysk, og samtidig sørger hun for at støtte andre lokale butikker under coronakrisen. Derfor sender avisen fire billetter til Odense Zoo i hendes retning.

Assens/Fyn: Op imod 400 fynboer har indtil videre deltaget i Fyens Stiftstidendes kampagne "Sæt pris på din by", hvor vi trækker lod om præmier blandt de, der gør lokale køb og fortæller os om dem på Fyens.dk eller Facebook.

Torsdag fandt vi konkurrencens syvende vinder, som blev Michelle Svendsgaard fra Assens. Hun har i de seneste dage handlet dagligvarer både i Fakta, Aldi og Rema 1000 i Assens, købt hårfarve hos Matas i Assens, fået fikset batteriet i sit ur hos den lokale guldsmed Fru Larsen og givet sin søn en ny fodbold fra Intersport.

- Det er nok det eneste, jeg har haft tid til, siger Michelle Svendsgaard, der selv er ansat i den assenesiske afdeling af Jysk, hvor man stadig holder åbent.

- Vi har fået besked på, at vi skal holde os til, at vi lige kan klare at åbne og lukke butikken. Indtil videre kører vi med de faste vagter, vi har, og så tager vi lidt afspadsering i ny og næ, siger hun.

Hun forklarer, at hendes mand er hjemme sammen med sønnen, mens hun går på arbejde.

Annonce

Sæt pris på din by - sådan gør du

Fyens Stiftstidende udlodder hver dag en præmie til en borger, der har lagt penge hos en forretning og på den måde støttet butikslivet under coronakrisen.
  • Skriv i kommentarfeltet til artiklen på Fyens.dk eller på Facebook, hvor du har handlet i dag - vi har brug for butiksnavn, by og beløb.
  • Vi opfordrer til, at du handler lokalt - online - for at beskytte dig mod smitte. Tag hånd om hygiejnen og følg myndighedernes råd, hvis du handler fysisk.
  • Du skal skrive til os inden midnat for at deltage i lodtrækningen om dagens præmie.
  • Du kan deltage med lige så mange køb, du vil, så længe købet er foretaget i dag.

Vi trækker lod om præmier på hverdage frem til og med fredag 27. marts.

Vi trækker lod blandt alle kommentarer – vinderen får direkte besked.

Bliver dit lod trukket ud, beder vi dig dokumentere dit køb i form af en bon eller en overførsel senest fem dage efter, du har fået besked.

"Vi beder dig ikke om at gå amok i forbrug. Vi opfordrer til, at du handler lokalt og så normalt, som det er muligt i en unormal tid. Og vi gør det, fordi vi vil det bedste for vores lokalsamfund og for fynboerne, hvad enten man bor i Odense, Bogense, Middelfart eller Faaborg."

- Poul Kjærgaard, Chefredaktør Fyens Stiftstidende

Onlinesalg er eksploderet

Som medarbejder i en butik kan Michelle Svendsgaard godt sætte sig ind, at de handelsdrivende har ekstra brug for støtte lige nu.

- I Jysk har vi også kunder, der køber online, og det er eksploderet fuldstændig i stedet for, at folk kommer herned og handler. Og jeg kan se, at Østergade er forholdsvis tom i forhold til, hvad den plejer at være på de her solrige dage, siger hun.

Det er også årsagen til, at hun har valgt at tage del i avisens butikskampagne.

- Egentlig synes jeg, man skal vise, at man også bakker op, siger Michelle Svendsgaard, der dog godt kan forstå, at mange vælger at handle online.

- Vi har også folk, der kommer herop (i Jysk, red.) og spørger, hvorfor vi stadig har åbent, når så mange andre har lukket. Men vi bliver også nødt til at få hjulene i Danmark til at køre rundt, så vi ikke ender i en ny finanskrise, lyder det.

Michelle Svendsgaard modtager fire billetter til Odense Zoo, og Fyens Stiftstidende fortsætter kampagnen med nye billetter til den fynske attraktion på højkant.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Fyn

Fem testcentre på vej: Skal kunne corona-teste 5000 fynboer om dagen

Erhverv

Butikkerne lider: Men loyale kunder i lokalsamfund kan gøre livet lettere efter krisen

Annonce