Annonce
Fyn

Arne tjekkede 25 forskellige datoer, men fandt ingen ledig tid til vaccine: - Lad nu være med at spilde folks tid

Arne Freltoft fra Tommerup Stationsby har haft store problemer med at booke en coronavaccination. Foto: Lærke Bjørn Bang
Arne Freltoft har haft leukæmi er derfor blevet tilbudt en coronavaccine, men en uge senere er det stadig ikke lykkedes ham at finde en ledig tid. Region Syddanmark arbejder på at løse tekniske problemer.

Tommerup Stationsby: Arne Freltoft har haft leukæmi og er derfor blevet tilbudt en coronavaccination. Men en uge efter indkaldelsen er det stadig ikke lykkedes den 67-årige mand at bestille en tid til at blive vaccineret.

- Jeg gik ind og kiggede samme dag. Jeg kiggede måske på 25 forskellige datoer, og der var ingen tider, fortæller Arne Freltoft, som løbende har holdt udkig efter ledige vaccinationstider på Fyn ugen igennem.

Uden held.


Lad nu være med at spilde folks tid.

Arne Freltoft, Tommerup Stationsby


Han ærgrer sig over de tekniske besværligheder, der gør, at folk som han må bruge lang tid på at booke vaccinationer. Blandt andet kunne man først på ugen ikke se på vacciner.dk, hvornår næste ledige tid var, og mange borgere har især haft svært ved at booke tid til vaccinestik nummer to.

- Lad nu være med at spilde folks tid, opfordrer Arne Freltoft.

Han er ikke ene om at være irriteret over bookingsystemet. Assens Kommune oplever i øjeblikket mange henvendelser fra borgere, der har problemer med at booke tid til deres coronavaccination.

- Det er regionen, der står i spidsen for systemet, men borgerne henvender sig til os og er ret frustrerede, skriver Assens Kommune til redaktionen.

Annonce

Arbejder på højtryk

I en pressemeddelelse fra Region Syddanmark fremgår det, at man arbejder på højtryk med at få løst de tekniske problemer.

Koncerndirektør i Region Syddanmark Kurt Espersen kan godt forstå, hvis borgerne er irriterede, fremgår det af pressemeddelelsen.

- Det er en virkelig frustrerende situation at stå i, når man gerne vil gøre sin borgerpligt og blive vaccineret - og måske ovenikøbet har ventet i kø for at komme til at booke en tid. Vi har fået rigtig mange henvendelser fra borgere, der er trætte af det, og vi arbejder på højttryk for at få det løst. Jeg håber, at de berørte borgere vil bære over med os og holde en god tone over for de mange medarbejdere, der sidder og besvarer opkald. Vi gør alt, hvad vi kan for at hjælpe så mange som muligt, så hurtigt som muligt.

Region Syddanmark håber, at problemerne er løst i starten af uge 9.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce